خواص کدو سبز
نوشته شده توسط : اندرزگو

کدو سبز در واقع ميوه ايست که در دسته سبزيجات قرار گرفته است و به شکل شگفت انگيزي سرشار از مواد مغذي و با ارزش است. از ميان انبوه خواص مفيد کدو سبز مي توان به بهبود روند هضم غذا، لاغري و ديابت، جلوگيري از پيري زودرس و ده ها مورد ديگر اشاره کرد. تمامي خواصي که در اين مطلب مي خوانيد جزو خواص ثابت شده علمي هستند و فوايدي به جز اين موارد حداقل تا سال 2019 براي کدو سبز ثابت نشده است.

 

کدو سبز يکي از اعضاي دوست داشتني خانواده کدوهاست که از آمريکاي مرکزي به نقاط ديگر جهان نيز راه پيدا کرد. اين گياه محبوب در آب و هواي گرم و مناطقي که خاک مرطوب و حاصلخيز دارند رشد مي کند و از زمان کاشت تا اولين برداشت آن چيزي حدود 35 تا 60 روز طول مي کشد. کدو سبز مي تواند 63 سانتيمتر رشد کند اما معمولا وقتي به ارتفاع 12 سانتيمتري رسيد بهترين زمان براي برداشت کدويي خوش عطر و طعم است. به طور کلي سبزيجات تيره رنگ حاوي مواد مغذي بيشتري هستند؛ اما درباره ارزش غذايي کدو چقدر مي دانيد؟ دقت کنيد بهترين روش براي مصرف کدو سبز، رنده کردن آن و استفاده در سالاد يا مصرف به صورت خام مي باشد. همچنين پيشنهاد مي شود در صورت استفاده در غذا، آن را نيم پخت کنيد تا خواص خود را از دست ندهد.

خواص کدو سبز
کدو سبز فاقد چربي است و در عوض مقدار زيادي آب و فيبر در خود دارد. علاوه بر اين کدو سبز سرشار از ويتامين B6، ريبوفلاوين يا ويتامين B2، اسيد فوليک، ويتامين C، K و مواد معدني ديگري مثل پتاسيم و منگنز است. اين کدوي تابستاني همچنين حاوي آنتي اکسيدان هاي گياهي و ضد التهابي بي شماريست و همين مساله باعث مي شود کدو سبز که به کدوي مسمايي هم معروف است به يکي از بايدهاي رژيم غذايي همه ما تبديل شود. دقت کنيد که کدو سبز يک غذاي کاملا لاغر کننده است و اگر به دنبال چاقي هستيد، کدو سبز راه حل آن نيست!

دلايلي که شما را متقاعد مي کند کدو سبز بخوريد!
1-بهبود روند هضم غذا
ترکيبات موثر موجود در کدو سبز باعث کاهش مشکلات مربوط به هضم غذا مثل يبوست و مسائل گوارشي مي شوند. کدو سبز حاوي مقادير فراواني آب و فيبر است و بعلاوه الکتروليت ها و مواد مغذي بي شماري دارد که همه و همه به سلامت دستگاه گوارشتان کمک مي کنند. همچنين ثابت شده است که مصرف منظم کدو سبز از بروز زخم معده، سندروم روده تحريک پذير يا IBS و سرطان روده بزرگ جلوگيري مي کند.

2- جلوگيري از پيري زودرس
پيري فراينديست که ناشي از فعاليت سموم و راديکال هاي آزاد در بدن و التهاباتيست که در طول زندگي همه ما در بدن رخ مي دهد؛ اما خبر خوب اينجاست که آنتي اکسيدان ها مي توانند اين سموم و التهابات را از بين ببرند. کدو سبز به دليل دارا بودن مقادير زيادي از آنتي اکسيدان ها و ريز مغذي هاي ضد التهابي از بدن در مقابل راديکال هاي آزاد و التهابات محافظت مي کند.




:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: